Σχολικό Έτος 2014-2015

Ας ακολουθήσουμε, όμως, τα βήματά τους στην εκπαίδευση ως σήμερα, λίγες μέρες πριν τελειώσει κι αυτή η σχολική χρονιά:                                                                             

   Πρώτα ήρθε η διάκριση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Έρευνας, Τεχνολογίας και Ρομποτικής F.L.L. 2015, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Noesis», το Σαββατοκύριακο 7-8 Μαρτίου 2015. Ο μεγάλος τελικός του διεθνούς διαγωνισμού  FIRSTLEGOLEAGUE (F.L.L)  είχε τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και οι « Kassaveteians» πήραν την πρώτη θέση στην κατηγορία «Εξαίρετου Επαγγελματισμού» και την δέκατη στη γενική κατάταξη, ανάμεσα σε 54 συμμετοχές.   

Οι μαθητές επίσης συμμετείχαν σε διάφορους διαγωνισμούς, προβάλλοντας  έτσι την ¨άλλη¨ πλευρά του χαρακτήρα τους μέσα από το γραπτό λόγο.

    Ακολούθησαν δύο πρώτα βραβεία στην κατηγορία «ποίηση» για δύο μαθητές του σχολείου μας στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος του Ομίλου Πετρούπολης, που τελεί υπό την αιγίδα της Unesco. Το πρώτο ποίημα ανήκε στην ειδική κατηγορία «ερωτική ποίηση» με τίτλο «Όλος ο κόσμος είσαι εσύ» και το απέσπασε ο μαθητής της Γ΄ τάξης Ραφαήλ και το δεύτερο ποίημα που απέσπασε επίσης πρώτο βραβείο το έγραψε ο μαθητής Κώστας της Β΄ τάξης και ανήκε στην ειδική κατηγορία «κοινωνική ποίηση» με τίτλο «Γιορτές στη φυλακή»    Ο Κώστας, όμως, κατάφερε να αποσπάσει και άλλο ένα πρώτο βραβείο στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό γραπτού δοκιμίου που διοργάνωσε το 3ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας «Μίλτος Κουντουράς, με το κείμενό του  «Το σχολείο που ονειρεύομαι» Το βραβείο στον μαθητή μας απένειμε η ίδια η πρόεδρος της επιτροπής του διαγωνισμού, κ. Ευαγγελία Καπετάνου, που  μας τίμησε  με την παρουσία της στην τελετή λήξης των μαθημάτων του σχολείου μας στις 16 Ιουνίου 2015, συνοδευόμενη από  τον κ. Λίνο Κουντουρά, γιο του αείμνηστου παιδαγωγού μας, Μίλτου Κουντουρά.

    Η σχολική χρονιά μας κλείνει και με ένα ακόμη βραβείο που απέσπασε ο μαθητής της Β΄ τάξης ΄Αγγελος με το διήγημά του   «Είμαστε όλοι μαθητές ». Το διήγημα απέσπασε βραβείο στον Α΄ Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργικής Γραφής που διοργάνωσε το Μεταπτυχιακό Τμήμα Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τις εκδόσεις Γαβριηλίδη. Θέμα του διαγωνισμού η διαφορετικότητα - φυλετική, θρησκευτική, εθνική, κοινωνική, πολιτική, ιδεολογική, γλωσσική και κάθε άλλη- όπως αυτή εκδηλώνεται και βιώνεται τόσο στο σχολικό όσο και στο κοινωνικό περιβάλλον, όχι μόνο ως προσωπικό συναίσθημα αλλά και ως αποτυπωμένη συμπεριφορά.                                                                                           

     Εκτός από τις πολύ τιμητικές διακρίσεις που έλαβαν οι μαθητές μας, συμμετείχαμε και στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Unicef «Σχολεία υπερασπιστές των παιδιών» με τη δημιουργία ,αφίσας  η οποία φιλοξενήθηκε στην ιστοσελίδα και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του οργανισμού. Οι μαθητές μας φιλοτέχνησαν τρία έργα τέχνης με θέμα τον αυτοσεβασμό την γνώση και την αγάπη και έλαβαν μέρος στην έκθεση που διοργάνωσε η μη κερδοσκοπική εταιρεία «Μέριμνα» με θέμα «20 χρόνια Μέριμνα, 20 αξίες ζωής» στη Θεσσαλονίκη.

    Τέλος, ο Άγγελος με το κείμενο του   « Αν ήμουν εγώ στην θέση του Ασίζ?.» συμμετέχει -καθώς μόλις έκλεισαν οι συμμετοχές- στον 20ο πανελλήνιο μαθητικό  διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες με θέμα τα παιδιά πρόσφυγες.

    Επιπρόσθετα, κατά τη χρονιά 2014-2015 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το διασχολικό πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Ρατσισμός και Τέχνη» με τη συνεργασία του 1ου ΕΠΑΛ Αλμυρού και του Γυμνασίου Νέας Αγχιάλου. Η τέχνη χρησιμοποιήθηκε για εκπαιδευτικό σκοπό και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διδαχτούν το ρατσισμό μέσα από έργα τέχνης. Τα έργα τέχνης μιλούν για σημαντικές αλήθειες, έχουν ολιστική διάσταση και απαιτούν νοητική και συναισθηματική εγρήγορση για την κατανόησή τους. Χρησιμοποιήθηκαν πίνακες ζωγραφικής διάσημων ζωγράφων, κινηματογραφικές ταινίες και λογοτεχνικά κείμενα, όλα αυθεντικά έργα τέχνης, και μέσα από τη συστηματική παρατήρησή τους, οι συμμετέχοντες οδηγήθηκαν όχι μόνο στη γνώση, αλλά και στο μετασχηματισμό τυχόν στερεοτυπικών αντιλήψεών τους αναφορικά με το θέμα του ρατσισμού. Αποτέλεσμα της πρωτοποριακής αυτής διασχολικής συνεργασίας υπήρξε ένα βιβλίο όπου οι μαθητές των τριών σχολείων ξεδιπλώνουν τις ψυχές τους και καταγράφουν σκέψεις κι εμπειρίες τους για το κοινωνικό αυτό πρόβλημα του ρατσισμού.